Sara Kordowska i Daria Ryznar, uczennice z kasy 1b, znalazły się w gronie 10 finalistów Ogólnopolskiego Konkursu Żyj finansowo, czyli jak zarządzać finansami w życiu osobistym. Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej. Kolejne zmagania 16 i 17 czerwca w stolicy.



Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

 

Biblioteka szkolna zaprasza wielbicieli poezji na wyjątkowe spotkanie dotyczące twórczości najwybitniejszego bydgoskiego poety Kazimierza Hoffmana. W spotkaniu uczestniczyć będą znawcy jego poezji, rodzina, aktorzy recytujący wiersze i przyjaciele.

"Między słowami" - warsztaty literackie

Dnia 6 czerwca o godzinie 11 w Salonie Hoffmana klasa 1d przeprowadzi analizę i próbę interpretacji wybranych przez siebie wierszy Hoffmana. Warsztat poprowadzą prof. dr hab. Marek Siwiec oraz dr Grzegorz Grzmot-Bilski - poeta i filozof. Wybrane przez uczniów wiersze przeczyta pani Krystyna Wulert.

23 maja odbyła się jubileuszowa, X edycja Konkursu Chórów i Zespołów Wokalnych "Wokalis". Nasze koleżanki z chóru Septyma zdobyły I miejsce!

Gratulujemy!

Z niewielkim opóźnieniem, ale za to z wielką dumą informujemy, że Klaudia Organiak z klasy 1a zdobyła I miejsce w konkursie się plastycznym "Kapelusz na miarę XXI wieku" organizowanym przez Zespół Szkół nr 1 w Bydgoszczy.


Gratulujemy!

W miniony weekend grupa uczniów z klasy 2d: Michalina Sikorska, Monika Kaczmarek, Kamila Hardy, Karolina Kudłacz i Juliusz Wasilewski wzięła udział w finale Międzynarodowego Konkursu Filmowego Centropy w Budapeszcie. Podczas gali spotkali się przedstawiciele państw grupy wyszehradzkiej. Zadaniem uczestników konkursu było nakręcenie filmu na temat społeczności żydowskiej swojego miasta lub synagodze. Nasza grupa nakręciła film o synagodze w Fordonie.

Niestety tym razem musieliśmy uznać wyższość stałych bywalców konkursu, jednak nie poddajemy się i mamy już plan na kolejny rok. W trakcie pobytu na Węgrzech wzięliśmy udział w warsztatach i gali. A wieczór spędziliśmy na zwiedzaniu przepięknej stolicy tego kraju. 

W kwietniu informowaliśmy Was, że Julia Bruska z klasy 2d została finalistką III Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego "W kręgu poezji lagrowej". W maju Julia odebrała swoją nagrodę, którą była podróż studyjna do Miejsca Pamięci i Przestrogi Ravensbruck - miejsca, w którym  podczas II wojny światowej Polki były więzione i poddawane eksperymentom medycznym. W programie wizyty była również wycieczka do Berlina.

20.05.2017r Paweł Zukierski z klasy I d reprezentował naszą szkołę w finale III edycji konkursu ,,Tradycja i Pamięć”- Festiwal Historyczny, który odbył się w podłowickich Walewicach. Tematem tegorocznej edycji był: „Okres napoleoński a sprawa polska na tle epoki”. Konkurs odbył się pod honorowym patronatem Pierre'a Lévy”ego Ambasadora Francji w Polsce, wśród patronów byli także Grzegorz Schreiber, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Kosma Złotowski, poseł do Parlamentu Europejskiego, Grzegorz Wierzchowski, łódzki kurator oświaty oraz Marek Gralik, kujawsko-pomorski kurator oświaty. Pawłowi serdecznie gratulujemy trzeciego miejsca i życzymy dalszych sukcesów!

12 maja 207 roku z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego odbył się po raz pierwszy Dzień Pustej Klasy. Ideą tego dnia była nauka w terenie. Każda klasa - zgodnie ze sowim profilem - wzięła udział w zajęciach rozwijających wiedzę oraz takich, podczas których mogła wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce. 

 

 

Ósmoklasistko - Ósmoklasisto :)


Witaj w naszej szkole.

Postaramy się pomóc Ci podjąć decyzję o wyborze profilu!

Zajrzyj do naszego poradnika.

 

PORADNIK ÓSMOKLASISTKI i ÓSMOKLASISTY
 
część 1
 
 Wybór szkoły średniej i profilu to dzisiaj jedno z ważniejszych dla Was zadań.
📌 Jeżeli macie sprecyzowane plany na przyszłość, czyli na to co po liceum, to jesteście wygrani.
📌 A co jeśli jeszcze tego nie wiecie?
📌 Specjaliści mówią - "Wybierz studia już w ósmej klasie.
Spokojnie, nie oczekujemy od absolwenta podstawówki, żeby składał aplikację na uczelnię. Jednak warto, aby ósmoklasista w szkole podstawowej wraz z rodzicami spróbował zawęzić obszar przyszłej edukacji wyższej. Odpowiedział sobie na kilka pytań – co mnie interesuje, z czego jestem dobry, co chcę robić zawodowo w dorosłym życiu?"
📌 Chcemy pomóc Ci w wyborze profilu w naszej szkole, dlatego postaramy się naszymi postami poprowadzić Cię najprostszą ścieżką do celu.
🥰 A ten cel w połowie już osiągnęłaś / osiągnąłeś. Jesteś tu z nami, więc pozostał do wyboru tylko profil 👏
📌 Dzisiaj zaprezentujemy Ci nasze profile - to informacje ogólne, które pozwolą Ci zobaczyć jakie przedmioty w poszczególnych klasach będą prowadzone w zakresie rozszerzonym - tzn., że z tych przedmiotów przygotujesz się w klasie do matury na tym właśnie poziomie.
 
W KOLEJNYCH CZĘŚCIACH PORADNIKA (niżej) SPRAWDZISZ także, które przedmioty są punktowane w procesie rekrutacji - tzn., że to Twoje "oczka w głowie" i warto się postarać o jak najlepsze oceny na świadectwie właśnie z tych przedmiotów 🙂
 
 
  
       
 
PORADNIK ÓSMOKLASISTKI i ÓSMOKLASISTY
 
część 2
 
 
Dzień dobry :)
📌 Drugą część naszego  poradnika w całości poświęcimy klasie matematyczno - informatycznej.
 
🧐 Dla kogo ta klasa?
Najprostsza z możliwych odpowiedzi jest taka: dla wszystkich, którzy interesują się matematyką i informatyką! Dla tych, którzy chcą brać udział w konkursach, jak i dla przyszłych administratorów sieci, projektantów serwisów WWW, konstruktorów innowacyjności technicznych i uczniów i uczennic fascynujących się multimediami.
 
🧐 Ekonomia? Bardzo proszę :)
W naszej klasie nie zabraknie praktycznych możliwości wykorzystania wiedzy matematyczno - informatycznej. Razem z Nauczycielką ekonomii będziesz mieć możliwość sprawdzenia się w różnych działaniach biznesowych i wzięcia udziału w ogólnopolskich i międzynarodowych projektach dla młodzieży. Abyś czuł/a się pewnie podczas spotkań międzynarodowych (także poza szkołą) przygotowaliśmy dla Ciebie trzecie rozszerzenie - język angielski, dostosowany do specyficznych potrzeb tego profilu.
 
🧐 Co po liceum?
I znowu odpowiedź jest prosta: MORZE MOŻLIWOŚCI!
Poza klasycznymi kierunkami studiów, takich jak matematyka, informatyka, ekonomia możesz wybrać kierunki z rodziny tych wspomnianych:
🟢 informatyczne: informatyka, informatyka stosowana, informatyka i systemy inteligentne, cyberbezpieczeństwo, informatyka techniczna, grafika komputerowa,
🟢 elektrotechniczne: elektrotechnika, elektronika, automatyka i robotyka, mikroelektronika w technice i medycynie,
🟢 telekomunikacyjne: elektronika i telekomunikacja, teleinformatyka, elektroniczne układy i techniki pomiarowe, elektroniczne przetwarzanie informacji,
🟢 inżynierskie: inżynieria mechatroniczna, inżynieria akustyczna, architektura, budownictwo, energetyka, automatyka i elektronika, ekologiczne źródła energii,
🟢 matematyczne: matematyka, matematyka stosowana, matematyka w finansach i ekonomii, matematyka w naukach informacyjnych, matematyka i statystyka,
 
🔴 Egzamin maturalny z matematyki otwiera także możliwość studiowania na prawie lub na kierunkach związanych z bezpieczeństwem narodowym i wewnętrznym
 
 
 
PORADNIK ÓSMOKLASISTKI i ÓSMOKLASISTY
 
część 3
 
 
 
 
 
 
 

Dzień dobry :)

📌 Trzecią część naszego  poradnika w całości poświęcimy klasie medialno - prawnej.                  

🧐 Dla kogo ta klasa?

To klasa dla osób o szerokim spectrum zainteresowań humanistyczno – społecznych. Dla osób, które chcą poznawać mechanizmy funkcjonowania społeczeństw i zarządzania tymi społeczeństwami,  To także pomysł dla tych, którzy interesują się współczesnymi mediami i i sposobem ich funkcjonowania, tworzenia.

W tej klasie znajdą swoje miejsce także ci, dla których ważna jest kultura i historia oraz sztuka. To miejsce dla przyszłych prawników, sędziów lub śledczych.

🧐 Co po liceum?

Już pisaliśmy wcześniej: MORZE MOŻLIWOŚCI!

Poza klasycznymi kierunkami studiów, takich jak prawo, historia, czy filologia polska możesz wybrać kierunki z rodziny tych wspomnianych:

🟢 europeistyka, wiedza o kulturze śródziemnomorskiej, orientalistyka, studia wschodnioeuropejskie, politologia, stosunki międzynarodowe,

🟢 polityka społeczna, nauki o rodzinie, socjoterapia, profilaktyka społeczna i terapia uzależnień, socjologia, pedagogika

🟢 bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne

🟢 public relations i marketing polityczny, prawo i polityka,

🟢 dziennikarstwo, logistyka mediów, bibliotekoznawstwo, komunikacja społeczna, infobrokering i zarządzanie informacją, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa, socjologia biznesu i mediów, animacja kultury, komunikacja międzykulturowa,

🟢 Filozofia, etyka, kognitywistyka, religioznawstwo, teologia, Etyka i coaching

🟢 antropologia mniejszości narodowych, etnologia i antropologia kulturowa, archeologia, kulturoznawstwo i ochrona dóbr kultury, archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, historia sztuki, filologia klasyczna, turystyka kulturowa,

🔴 Dobrze zdany egzamin z wosu to także szansa na psychologię; egzamin z historii i wosu otwiera drogę na kryminalistykę lub resocjalizację.

 
 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Lokalna Grupa Działania „Klub 479” – IV LO, VII LO, IX LO w Bydgoszczy
Lokalna Grupa Działania “Klub 479” serdecznie zaprasza wszystkich chętnych do udziału w grze terenowej pn. „Gim-Extreme Geocaching Route 2017”. Impreza turystyczna, którą Państwu oferujemy to połączenie praktycznego wykorzystania wiedzy geograficznej oraz zabawy w geocaching (spis zagadnień, które powinny być opanowane przez uczniów znajduje się poniżej). „Gim-Extreme Geocaching Route 2017” odbędzie się 25 kwietnia na terenie Myślęcinka (N 53° 10.022' , E 018° 01.180'). Celem tej gry terenowej jest zastosowanie wiedzy geograficznej w praktyce, poznanie regionu kujawsko-pomorskiego, propagowanie aktywnych metod na spędzanie czasu wolnego przez uczniów, a także promocja geocachingu w Bydgoszczy i okolicach. Gra terenowa „Gim-Extreme Geocaching Route 2017” to działanie realizowane w ramach programu „Edukacja regionalna” zapisanego w Strategii Rozwoju Edukacji Miasta Bydgoszczy na lata 2013-2020. Zapisy: Zgłoszenia 3-osobowego zespołu wraz z Opiekunem (załącznik nr 1 ) należy przesłać faxem do VII LO w Bydgoszczy na nr (52) 370 21 15 najpóźniej do 12 kwietnia 2017 roku. Opiekun grupy zobowiązuje się do zebrania oświadczeń od uczestników ze zgodami od Rodziców (załącznik nr 3) na ich udział w imprezie i zapoznanie z regulaminem „Gim-Extreme Geocaching Route 2017” (załącznik nr 2) Przebieg imprezy: godz. 9:40 – rejestracja drużyn (prosimy o zgłaszanie się 3-osobowych drużyn w pełnym składzie wraz z opiekunem) godz. 10:00–zapoznanie uczestników ze szczegółowymi zasadami i regulaminem „Gim-Extreme Geocaching Route 2017” oraz obsługą odbiorników GPS godz. 10:30 – 12:30 – realizacja gry terenowej godz. 12:30 – 14:00 – ogłoszenie wyników i wspólne ognisko.

Dokumenty do pobrania:

Informacje szczegółowe o imprezie

Zgoda na udział

Karta zgłoszenia uczniów

Regulamin imprezy

Extreme Geocaching - relacja z imprezy

WITAMY

W CENTRUM MEDIACJI „SIÓDEMKA”!

 

Prowadzimy mediacje dla całej siódemkowej społeczności szkolnej

czyli uczniów, nauczycieli i rodziców.

Tutaj dowiecie się, czym jest mediacja, jaka jest rola mediatora

oraz zasady, jakimi kierujemy się  w mediacjach.

Poznasz mediatorów Centrum Mediacji „Siódemka” oraz sposoby, jak umówić się na mediację.

 

Zapraszamy

Mediatorzy CMS

 

MEDIACJA jest dobrowolnym porozumieniem się stron będących w konflikcie przy wsparciu akceptowanego przez nie mediatora, kierującego się m. in. zasadami: bezstronności, neutralności i poufności.

Rolą mediatora jest takie zorganizowanie mediacji ,by strony w pełni świadomie, poprzez analizę własnych interesów i poznanie możliwych rozwiązań, osiągnęły wspólnie satysfakcjonujące je porozumienie oraz zawarły ugodę i zakończyły spór.

Mediator  nie orzeka o winie, nie osądza  ani nie udziela porad.

1.Nawiązuje  kontakt ze stronami sporu.

2.Ustala sposób i  termin mediacji.

3.Podczas  sesji mediacyjnej:

  • tworzy pozytywną atmosferę
  • ustala podstawowe zasady zachowania
  • wysłuchuje stron
  • pomaga stronom w nakreśleniu  sytuacji konfliktu
  • oraz w odkryciu ich potrzeb i  interesów
  • pomaga w szukaniu rozwiązań
  • uczestniczy w zawarciu porozumienia , ugody pomiędzy stronami

W Centrum Mediacji „Siódemka” prowadzimy mediacje szkolne i rówieśnicze.

Mediacje szkolne –polegają na  rozwiązywaniu sporów w szkole   w relacjach uczeń-nauczyciel, nauczyciel-nauczyciel, wychowawca-grupa, nauczyciel- rodzic, rodzic-dziecko.

Mediacje rówieśnicze polegają  na szukaniu rozwiązania konfliktu między uczniami przy pomocy mediatora - ucznia.  Zadaniem mediatora rówieśniczego jest pomoc kolegom w takiej wzajemnej komunikacji, która pozwoli na wyrażanie trudnych uczuć i wspólne szukanie rozwiązań.

Mediacje mogą odbywać się:

  • bezpośrednio (spotkanie face-to-face stron w obecności mediatora);
  • pośrednio (stosowane w sytuacji, gdy strony nie są gotowe na to, aby z sobą rozmawiać, więc spotykają się indywidualnie z mediatorem, a ten przekazuje im wzajemnie propozycje rozwiązań. Strony mogą na wybranym przez siebie etapie przystąpić do mediacji bezpośredniej lub zawrzeć ugodę bez spotykania się).

 

Zachęcamy  całą społeczność szkolną do podejmowania starań w celu rozwiązywania konfliktów.

Zanim pojawicie się na mediacji:

  • starajcie się rozmawiać ze sobą o sytuacji trudnej
  • podejmujcie działania wychowawcze, rozmowy z uczniami w celu

          w uzyskania porozumienia pomiędzy nimi

  • kiedy wszystkie możliwości zostaną wyczerpane , kolejnym krokiem jest

          mediacja

Kontakt z mediatorem można nawiązać :

  • bezpośrednio podchodząc do wybranego mediatora w szkole
  • lub wysyłając zgłoszenie na maila wybranego mediatora, który znajduje się na stronie internetowej szkoły (karta zgłoszenia w załączeniu)

Zgłosić  strony do mediacji może :

  • osoba ,która jest nią zainteresowana, której dotyczy konflikt.
  • lub osoba , która jest zaniepokojona konfliktem innych osób(uczeń, nauczyciel, rodzic) .

         Przypominamy jednak, że to osoby, których dotyczy konflikt zdecydują czy

         chcą uczestniczyć w mediacji.

 

Na mediacji obowiązują następujące zasady:

  • dobrowolność- każda ze stron ma prawo zdecydować, czy chce uczestniczyć w mediacji i w każdym momencie może z niej zrezygnować
  • poufność- cały proces mediacji jest poufny, stąd mediator zobowiązany jest do zachowania tajemnicy
  • bezstronność-mediator nie może faworyzować  żadnej ze stron
  • neutralność- mediator musi być osobą neutralną wobec stron i konfliktu
  • akceptowalność- osoby biorące udział w mediacji muszą zaakceptować mediatora

Wykaz podręczników szkolnych na rok 2023/2024:
Wykaz podręczników znajduje się w e-dzienniku, zakładka podręczniki i ustawiamy rok szkolny 2023/2024

Dodatkowo - można kliknać w odpowiedni dla rocznika link poniżej -pobrać plik zip i odszukać listę podręczników dla swojej klasy:

 Klasy pierwsze

Klasy drugie

Klasy trzecie

Klasy czwarte

Wniosek dobry start- 300+

Zimowe miesiące sprzyjały spokojnemu wykluwaniu się pomysłów. Na antenie bydgoskiego radia OMG w lutym i w marcu pojawiły się nowe audycje nadawane na żywo!

Pierwsza to "Nowicka2"  - audycja stworzona przez Natalię i Adę z klasy 1d (edytorsko - medialnej). Dziewczyny nadają w każdy piątek o godzinie 17.00.

Druga to "Inna perspektywa" - autorstwa Misi i Oliwii z klasy 2d (edytorsko - medialnej). Na spotkanie z nimi zapraszamy w każdy poniedziałek o godzinie 19.00.

Niezmiennie zapraszamy również na "Zrobi się później". Współautorką tej audycji jest Monika z klasy 2d, która zaprasza Was co drugą środę o godz. 17.00.