Piękna październikowa pogoda pozwoliła nam zobaczyć Koloseum, Forum Romanum, Kapitol z pomnikiem Marka Aureliusza, Plac Wenecki, Panteon, Fontannę di Trevi, Schody Hiszpańskie, Plac Wszystkich Ludzi.
Niezwykłym miejscem, w którym się również znaleźliśmy to Zatybrze – jedna z najpiękniejszych dzielnic Rzymu. To gąszcz urokliwych uliczek, knajpek, barów, w których można pysznie zjeść, ale także miejsce pięknych kościołów. Jednym z nich jest Bazylika Najświętszej Maryi Panny na Zatybrzu. Ponadto ze wzgórza zamykającego dzielnicę Zatybrza podziwialiśmy piękną panoramę Rzymu.

Byliśmy także w najmniejszym państwie świata – Watykanie. Głównym obiektem Stolicy Apostolskiej, widocznym z wielu miejsc w Rzymie, jest Bazylika Św. Piotra, którą mieliśmy okazję zwiedzić w ekspresowym tempie, będąc pod ogromnym wrażeniem monumentalności tego miejsca.

Ostatnią stolicą, którą odwiedziliśmy była Ljubljana. Krótki spacer, który odbyliśmy wieczorową porą do starego miasta, ukazał nam piękne budynki, liczne restauracje, zamek podświetlany różnymi kolorami w górnej części miasta oraz rzekę z interesującymi mostami. Niezwykłe było również miejsce, w którym nocowaliśmy – designerski Hostel Celica położony na terenie niezależnego centrum kulturowego AKC Metelkova, w samym centrumLublany. Pokoje to dawne więzienne cele – obecnie przytulne i bardzo nowoczesne. Całości dopełniały dobre posiłki i miła obsługa.
Niezwykła podróż, która niestety dobiegła końca, pozwalała zobaczyć, dotknąć, posmakować, przespacerować się po miejscach, które wielu z nas zna z książek, opowiadań, Internetu. Niesamowita lekcja historii, geografii, umiejętności porozumiewania się, np. w języku angielskim, a także wzajemnego szacunku i relacji międzyludzkich.
Niezapomniane widoki, różnorodność kultur i zwyczajów, a przy tym dobre jedzenie.

Może to początek szkoły w drodze? …