OFERTA ZAJĘĆ
ROZWIJAJĄCYCH KOMPETENCJE INDYWIDUALNE, SPOŁECZNE
( KWIECIEŃ – GRUDZIEŃ 2022r.)
1. KURS MEDIACJI DLA MŁODZIEŻY
Czas trwania: 20h
Liczba osób: max.20
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu
Uczestnicy: poznają sposoby rozwiązywania konfliktów, zdobędą wiedzę i umiejętności
niezbędne do pełnienia roli mediatora rówieśniczego. Nabyte kompetencje mogą
wykorzystać pełniąc rolę mediatora rówieśniczego w Centrum Mediacji „ Siódemka” lub
budując dobre relacje z ludźmi w życiu osobistym i szkolnym.
2. WARSZTATY ROZWOJU OSOBISTEGO
Czas trwania: 10 spotkań po 1,5 h
Liczba osób: 3-10
Uczestnicy: poznają swój osobisty potencjał, nauczą się identyfikować i wyrażać emocje,
rozumieć funkcję stresu oraz poznają sposoby radzenia sobie ze stresem.
3. POKONAĆ STRES - warsztaty
Czas trwania: 3 spotkania po 1,5 h
Liczba osób: 3-6
Uczestnicy: dowiedzą się jak stres działa na układ nerwowy , jaką pełni funkcję w życiu
człowieka oraz poznają sposoby radzenia sobie z nadmiernym stresem.
4. POKONAĆ LĘK – warsztaty
Czas trwania: 10 spotkań po 1,5 h
Liczba osób: 3-6
Uczestnicy: dowiedzą się jak lęk wpływa na człowieka oraz jak z przeciwnika może stać się
sprzymierzeńcem, poznają sposoby redukcji lęku.
5. JAK RADZIĆ SOBIE Z DYSLEKSJĄ ?
Czas trwania: 2h
Liczba osób: 3-6
Uczestnicy: zdobędą wiedzę na temat dysleksji, otrzymają wskazania do pracy
samokształceniowej oraz poznają sposoby wspomagające procesy poznawcze m.in. koncentrację
i uwagę.
Zajęcia prowadzi: mgr Małgorzata Schmiegel-pedagog szkolny, terapeuta rodzinny , mediator,
certyfikowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Zapisy i szczegółowe informacje u pedagoga szkolnego (osobiście lub przez e-
dziennik).Terminy spotkań poszczególnych grup zostaną podane po zakończeniu zapisów .
ПРОПОЗИЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
РОЗВИТОК ІНДІВІДУАЛЬНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ
(КВІТЕНЬ - ГРУДЕНЬ 2022 РОКУ)
1. КУРС МЕДІАЦІЇ ДЛЯ МОЛОДІ
Тривалість: 20 год
Кількість людей: максимум 20
Учасники отримають сертифікат про закінчення курсу
Учасники: дізнаються про методи розв’язання конфліктів, набувають знань та
навичок, необхідних для виконання ролі одноліткового медіатора. Вони можуть
використовувати набуті компетенції, виступаючи в якості посередника-рівного в
Центрі медіації «Сіодемка» або
побудова добрих стосунків з людьми в особистому та шкільному житті.
2. МАЙСТЕР-КЛАСИ ОСОБИСТОГО РОЗВИТКУ
Тривалість: 10 засідань по 1,5 години
Кількість осіб: 3-10
Учасники: дізнаються про свій особистий потенціал, вчаться визначати та
виражати емоції, розуміти функцію стресу та навчитися боротися зі стресом.
3. ПОДОЛАННЯ СТРЕСУ - практика
Тривалість: 3 зустрічі по 1,5 години
Кількість осіб: 3-6
Учасники: дізнаються, як стрес впливає на нервову систему, її функції в житті
людини також дізнаються, як боротися з надмірним стресом.
4. ПОДОЛАННЯ страху – майстерня
Тривалість: 10 засідань по 1,5 години
Кількість осіб: 3-6
Учасники: дізнаюстся, як страх впливає на людину і як вона може стати
союзником від опонента, дізнаюстся, як зменшити тривожність.
5. Як боротися з дислексією?
Тривалість: 2 год
Кількість осіб: 3-6
Учасники: отримають знання про дислексію, отримають вказівки до самостійної
роботи та дізнаються про способи підтримки пізнавальних процесів, напр.
концентрації та уваги.
ЗАПИСИ ТА ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ
у шкільного вожатого (особисто або через електронний журнал)
ДАТИ ЗУСТРІЧ ОКРЕМНИХ ГРУП БУДУТЬ ПОДАНІ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ.
21-25.03.2022 PORTO - PORTUGALIA
W poprzednim tygodniu, wraz z innymi uczniami z naszej szkoły polecieliśmy do Portugalii w ramach projektu Erasmus. Był to niesamowicie spędzony czas podczas którego zwiedziłam wiele cudownych miast, takich jak Porto czy Ponte de Lima, poznałam wspaniałych, otwartych i optymistycznych ludzi, udoskonaliłam swój język angielski, posmakowałam tradycyjne potrawy oraz poznałam kulturę portugalską. Wszystko to było niezwykłym doświadczeniem, dzięki któremu mam wiele wspomnień, do których mogę wracać. Mam nadzieje, że kiedyś będę miała szanse jeszcze raz wziąć udział w takim projekcie.
Zuzanna D. kl. III c
Wyjazd na Erasmusa do Portugalii to przygoda, której nigdy nie zapomnę. Projekt dał mi możliwość poznania innej kultury i wspaniałych ludzi. Miałam okazję zwiedzić inny kraj jak i rozwinąć swoje umiejętności z języka angielskiego, a także spróbować kuchni portugalskiej. Był to tydzień pełen wrażeń. Wróciłam bogatsza o nowe doświadczenia z bagażem wspomnień.
Kinga M. kl II b
Wycieczka do Portugalii była moim marzeniem odkąd pamiętam, dlatego tym bardziej cieszę się, że mogłam wziąć udział w tak wspaniałym projekcie, jakim jest Erasmus. Wraz z moją grupą zwiedziłam wiele wspaniałych miejsc, między innymi miasto Porto, które szczególnie utkwiło w mojej pamięci. Spróbowałam wielu tradycyjnych potraw oraz portugalskich słodyczy. Udoskonaliłam swój poziom języka angielskiego, a przede wszystkim poznałam wiele fantastycznych, otwartych oraz optymistycznych osób. Projekt ten był wspaniałym doświadczeniem i mam nadzieję, że w przyszłości będę mogła wziąć udział w podobny przedsięwzięciu.
Julia Ż. Kl. II c
Moim zdaniem wyjazd udał się znakomicie. Zintegrowałam się nie tylko z ludźmi z Portugalii, Włoch czy Turcji ale również z naszej szkoły. Poznałam bardzo sympatycznych ludzi, więc czułam się bardzo dobrze w szkole oraz podczas zwiedzania. Architektura w Porto jest przepiękna i nadawała miastu klimat. Spróbowałam również jednego tradycyjnego dania- francesinha, pomimo zachwalania przez moją hostkę - Julianę nie było to dobre. Wyjazd pozwolił mi poznać kilka słów po portugalsku, porozmawiać po angielsku i dowiedzieć się parę informacji o innych krajach.
Małgorzata N. kl. III b
Bardzo się cieszę, że mogłam wziąć udział w tym projekcie. Pierwszy raz w życiu odwiedziłam Portugalię. Bardzo mi się podobało. Wraz z grupą, z którą byłam, zwiedziliśmy jedno z najważniejszych miast dla Portugalczyków - Porto, a także wiele innych ciekawych i pięknych miejsc. Cieszę się, że mogłam sprawdzić swój angielski.
Poznałam wielu miłych ludzi, którzy byli otwarci, pomocni i chętni do zawierania nowych znajomości.
Mam nadzieję, że niedługo będę mogła wziąć udział w podobnym projekcie. Wyjazd uważam za udany.
Natalia M. kl. II c
Wyjazd z pewnością był udany. Zwiedzaliśmy Porto oraz inne miejsca na północy Portugalii. Poznaliśmy nową kulturę, obyczaje i kuchnię, między innymi dzięki mieszkaniu u portugalskich rodzin oraz wspólnemu spędzaniu czasu z innymi hostami. Mieliśmy także okazję poznać grupę z Turcji i Włoch na wspólnych wycieczkach i zajęciach. Wszyscy okazali się otwarci i ciepło nas przyjęli. Mam nadzieję, że uda mi się wziąć udział w podobnym projekcie w przyszłości.
Jakub N. kl. II b
W dniach 6-12.03.2022 grupa naszych uczniów wraz z profesor Hanną Arent oraz profesor Magdaleną Szulc, udała się do miejscowości Tarent ( Taranto) w południowych Włoszech w ramach projektu „CROSS BORDERS WITH ENGLISH”. Dzięki programowi Erasmus +, nasi uczniowie mogli poznać inną kulturę, zwiedzić ciekawe miejsca, posmakować kuchni włoskiej, udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego oraz spotkać wspaniałych ludzi mieszkając w rodzinach włoskich i uczestnicząc w zajęciach wspólnie z uczniami z Portugalii, Włoch oraz Turcji.
Wyjazd bardzo mi się podobał. Można było sprawdzić swój poziom języka angielskiego a przede wszystkim poznać miejsce w którym byliśmy czyli Taranto, można było poznać jego kulturę, historię która wywodzi się jeszcze z czasów Rzymian, można było spróbować lokalnej kuchni którą jest naprawdę pyszna a najważniejszym jest to że poznaliśmy masę cudownych ludzi - ludzi którzy przyjęli nas bardzo ciepło i miło.
Wyjazd uważam udany pod każdym względem i mam nadzieję że będzie ich więcej.
Olivier R., kl. IIc
Wyjazd na Erasmusa był pełen różnych przygód i ciekawych nowych doświadczeń.
Poznaliśmy inną kulturę, która nas za razem urzekła i zadziwiła. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, ich wyjątkowość. Wyjazd ten będzie niezapomniany a zdjęcia do których będziemy wracać będą przywoływały nam te cudowne wspomnienia.
Klaudia G., kl. II c
Projekt Erasmus dał mi możliwość poznania ludzi z innych krajów, zaznajomienia się z różnymi kulturami oraz rozwijania mojego języka angielskiego. Bardzo podobało mi się nastawienie uczniów z zagranicy i ich otwartość. Pomimo mnóstwa wylanych łez podczas pożegnania, jestem bardzo wdzięczna za możliwość udziału w takim projekcie - zdobyłam nowych przyjaciół i super wspomnienia z wyjazdu!
Aleksandra K., III a
Wyjazd do Taranto okazał się czymś więcej niż tylko zwiedzaniem lub lekcjami w tamtejszej szkole. Byliśmy w stanie wyrazić się za pomocą prezentacji oraz prowadzenia zajęć, a także każdy z nas mógł sprawdzić swoje umiejętności językowe z naszymi hostami oraz innymi grupami biorącymi udział w tym projekcie. Kontakty i znajomości nie kończyły się na rodzinie goszczącej, ponieważ dużo czasu spędzaliśmy razem w większym gronie osób dobrze się bawiąc i rozmawiając o tym jak nasze światy są znacząco odmienne. Osobiście uważam, że był to jeden z lepszych spotkań z kulturą oraz wyjazdów na jakim kiedykolwiek byłem. Dodatkowo był to też mój pierwszy lot samolotem, więc to również wywarło na mnie wielkie wrażenie.
Dorian K., III a
Terminy rekrutacji na rok szkolny 2022/2023
Ósmoklasistko - Ósmoklasisto :)
Witaj w naszej szkole.
Postaramy się pomóc Ci podjąć decyzję o wyborze profilu!
Zajrzyj do naszego poradnika.


























Dzień dobry :)
📌 Czwartą część naszego poradnika w całości poświęcimy klasie medycznej.
🧐 Dla kogo ta klasa?
Dla wszystkich, którzy wiążą swoja przyszłość z zawodami lekarskimi i szeroko rozumianą służbą zdrowia.
🧐 Co po liceum?
Przede wszystkim kierunki lekarskie, ratownicze i pielęgniarskie, ale także te, które kształcą specjalistów niezbędnych w funkcjonowaniu sytemu ochrony zdrowia
Poza klasycznymi kierunkami studiów, takich jak medycyna, biologia, chemia, fizyka możesz wybrać kierunki z rodziny tych wspomnianych:
🟢 ratownictwo medyczne, pielęgniarstwo, położnictwo,
🟢 kosmetologia,
🟢 biomateriały w medycynie, biomateriały w farmacji, farmacja,
🟢 fizyka medyczna, inżynieria biomedyczna,
🟢 dietetyka, fizjoterapia, higiena stomatologiczna,
🟢 analityka medyczna, elektroradiologia, logopedia z audiologią, biologia medyczna
🟢 zdrowie publiczne
🟢 Biologia i zdrowie człowieka, bioinformatyka, neurobiologia, biotechnologia molekularna, mikrobiologia, inżynieria biomedyczna
Dobrze zdany egzamin z biologii to także szansa na studia na akademiach wychowania fizycznego lub na kryminalistyce.

Dzień dobry :)
📌 Piątą część naszego poradnika w całości poświęcimy klasie medialno - prawnej.
🧐 Dla kogo ta klasa?
To klasa dla osób o szerokim spectrum zainteresowań humanistyczno – społecznych. Dla osób, które chcą poznawać mechanizmy funkcjonowania społeczeństw i zarządzania tymi społeczeństwami, To także pomysł dla tych, którzy interesują się współczesnymi mediami i i sposobem ich funkcjonowania, tworzenia.
W tej klasie znajdą swoje miejsce także ci, dla których ważna jest kultura i historia oraz sztuka. To miejsce dla przyszłych prawników, sędziów lub śledczych.
🧐 Co po liceum?
Już pisaliśmy wcześniej: MORZE MOŻLIWOŚCI!
Poza klasycznymi kierunkami studiów, takich jak prawo, historia, czy filologia polska możesz wybrać kierunki z rodziny tych wspomnianych:
🟢 europeistyka, wiedza o kulturze śródziemnomorskiej, orientalistyka, studia wschodnioeuropejskie, politologia, stosunki międzynarodowe,
🟢 polityka społeczna, nauki o rodzinie, socjoterapia, profilaktyka społeczna i terapia uzależnień, socjologia, pedagogika
🟢 bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne
🟢 public relations i marketing polityczny, prawo i polityka,
🟢 dziennikarstwo, logistyka mediów, bibliotekoznawstwo, komunikacja społeczna, infobrokering i zarządzanie informacją, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa, socjologia biznesu i mediów, animacja kultury, komunikacja międzykulturowa,
🟢 Filozofia, etyka, kognitywistyka, religioznawstwo, teologia, Etyka i coaching
🟢 antropologia mniejszości narodowych, etnologia i antropologia kulturowa, archeologia, kulturoznawstwo i ochrona dóbr kultury, archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, historia sztuki, filologia klasyczna, turystyka kulturowa,
🔴 Dobrze zdany egzamin z wosu to także szansa na psychologię; egzamin z historii i wosu otwiera drogę na kryminalistykę lub resocjalizację.
Dzień dobry :)
📌 Szósta część naszego poradnika w całości poświęcimy klasie humanistyczno - lingwistycznej.
🧐 Dla kogo ta klasa?
To klasa dla osób o zainteresowaniach humanistyczno – językowych. Dla osób, które chcą poznawać szeroko rozumianą kulturę innych krajów, co jest nierozerwalne ze znajomością języków obcych.
W tej klasie znajdą swoje miejsce także ci, dla których ważna jest kultura i historia oraz sztuka. To miejsce dla przyszłych prawników, sędziów, tłumaczy, przewodników turystycznych, nauczycieli języków obcych.
🧐 Co po liceum?
Już pisaliśmy wcześniej: MORZE MOŻLIWOŚCI!
Poza klasycznymi kierunkami studiów, takich jak prawo, historia, czy filologia polska, angielska, lingwistyka stosowana możesz wybrać kierunki z rodziny tych wspomnianych:
🟢 europeistyka, wiedza o kulturze śródziemnomorskiej, orientalistyka, studia wschodnioeuropejskie, politologia, stosunki międzynarodowe,
🟢 polityka społeczna, nauki o rodzinie, socjoterapia, profilaktyka społeczna i terapia uzależnień, socjologia, pedagogika
🟢 politologia
🟢 public relations i marketing polityczny, prawo i polityka,
🟢 dziennikarstwo, logistyka mediów, bibliotekoznawstwo, komunikacja społeczna, infobrokering i zarządzanie informacją,, komunikacja międzykulturowa,
🟢 Filozofia, etyka, kognitywistyka, religioznawstwo, teologia, Etyka i coaching
🟢 antropologia mniejszości narodowych, etnologia i antropologia kulturowa, archeologia, kulturoznawstwo i ochrona dóbr kultury, archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, historia sztuki, filologia klasyczna, turystyka kulturowa,
